Efficiënt brandingtraject

Waarom ik geloof in de One Concept Method

Laten we het even hebben over iets wat Studio Otchi enorm heeft geholpen: de One Concept Methode. Iedereen weet hoe belangrijk een sterke branding is, maar het proces kan soms een doolhof zijn, toch? Dat dacht ik ook, tot ik een jaar geleden op een concept stuitte dat alles veranderde!

 

HUH? ONE CONCEPT METHOD?
De One Concept Method is een holistische benadering van brand design waarbij de ontwerper meerdere concepten verkent tot er één concept perfect past. Dit ene concept wordt er uitgebreid aan de klant voorgesteld en vervolgens verfijnd door meerdere revisies. Dit minimaliseert verwarring en besluiteloosheid, wat resulteert in een effectieve oplossing op maat voor de klant.

 
Grafisch vormgever in Leuven dat werkt volgens de one concept method

How it started

Ik begon zoals de meeste ontwerpers en presenteerde een hoop logo-ideeën aan klanten. Daarna hoopte ik voor het beste. Eerlijk gezegd, dat leidde vaak tot twijfel en te veel keuzestress voor de klant. Nadat er uiteindelijk feedback kwam, werd hierop verder gewerkt. Dit proces werd herhaald voor iedere stap in het brandingstraject!

Dat moet toch efficiënter kunnen?

De One Concept Method

Toen ontdekte ik de One Concept Method, wat een gamechanger! In plaats van klanten te overspoelen met uiteenlopende logo-voorstellen, toon ik één krachtig uitgewerkt concept. Dit maakt het hele proces niet alleen eenvoudiger, maar ook veel persoonlijker en effectiever. Dat concept komt ook niet zomaar uit de lucht gevallen! Om ervoor te zorgen dat dit wel degelijk de droombranding van jouw bedrijf is, doorlopen we een extra stap in het traject; de creatieve richting.

 

"Geen eindeloze revisies meer - gewoon een glashelder pad naar jouw droombranding!"

 

Een extra fase voor minder revisies

Na het intakegesprek vul je een vragenlijst in, die we vervolgens samen overlopen. We hebben het hier over jouw merkwaarden, jouw doelpubliek, welk gevoel je wilt uitstralen,... Hierna werk ik een strategie en creatief concept presentatie uit. In deze presentatie vind je twee verschillende moodboards die aan al jouw strategische eisen voldoen. We kiezen welke creatieve richting het beste aansluit bij jouw onderneming en hebben nu een duidelijke basis voor de rest van het project. Dankzij deze extra fase besparen we veel tijd en moeite doorheen het project.

‍Client love

Door te focussen op één moodboard, vanaf het begin, kan ik mijn creativiteit maximaal benutten en jou een resultaat bieden dat perfect bij jouw bedrijf past. En het beste van alles? Geen eindeloze revisies meer - gewoon een glashelder pad naar jouw droombranding! Sinds een jaar werk ik volgens deze methode (ik zag hem het eerst bij abiconnick) en zowel mezelf als mijn klanten zijn lovend over het vlotte proces!

 

Klaar voor?

Nog meer vragen over deze methode? Of al helemaal warm voor een helder en stressvrij brandingtraject? Ik maak graag een huisstijl helemaal op maat van jouw bedrijf zodat jij vol trots jouw merk met de wereld kan delen! Boek gerust een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

Kit Serverius

Hello, I'm Kit, an optician-turned Brand & Print Designer based in Leuven (Belgium). My design studio, Studio Otchi, embodies my love for eyewear (Otchi literally means 'eyes'). Previously, I focused on helping people looking good; now, I help entrepreneurs reach Gen Z and make their brands good looking. Let the world see what you're all about!

https://www.studio-otchi.be
Previous
Previous

De kracht van een huisstijl

Next
Next

Blog Takeover