BLUE BIRD HAUS

*

BLUE BIRD HAUS *

Bluebird Haus is geen doorsnee skimerk. Het is een community van sneeuwliefhebbers die even hard gaan voor een goeie afdaling als voor een goeie vibe. Denk: blauwe lucht, zon op je gezicht, verse sneeuw onder je latten en je favoriete mensen om je heen.
Of je nu net leert ploegen of al off-piste knalt — hier draait het om beleving; een echt ski-avontuur waar je jaren later nog over praat.

Voor deze branding ontwierp Studio Otchi een visuele identiteit die de spirit van stoere skate-merken mixt met de finesse van high-end skibrands.

Powder to the people!

Opdracht
Blue Bird Haus - wintersportcommunity

Uitdagingen
Hoe geef je karakter aan een merk dat draait rond wintersport, zonder te vervallen in clichés van extreme sports of hypertechnische visuals?
Blue Bird Haus is een merk dat je jong, uitgesproken en menselijk is, met community als prioriteit.

Oplossing
We trokken (letterlijk!) de bergen in en lieten ons inspireren door wat skiërs écht verbindt: avontuur, fun en samen zijn.
Het resultaat is een stoere, speelse branding met frisse kleuren, karaktervolle typografie en mascottes die je meteen op je helm wil plakken.

Een merk dat je wil dragen, voelen en beleven.

Van een herkenbaar, modulair logo tot illustraties die op élk medium werken — van stickers tot skikledij. De kleuren zijn gedurfd maar in balans, de typografie eigenzinnig maar helder. Alles ademt karakter. Zelfs de sokken spreken.
En dan hebben we het nog niet gehad over de tongue-in-cheek copy zoals “Thrill & Chill” en “Ride & Explore”.

Blue Bird Haus is een merk dat je wil dragen, voelen en beleven.

Next
Next

Parpadea